13 Kasım 2014 Perşembe

Müşteri ile ilişkiler

Müşteri ile ilişkiler diğer işlerde olduğu gibi bu işte de çok önemlidir. Bu işe başladığımdan beri binlerce yerde gösteri yaptım. Her gösteride müşteri ile ilşkiler hakkında yeni şeyler öğendim. Öğrenmeye de devam ediyorum.
Genellikle doğum günü için istedikleri palyaço olsun, sihirbaz yada balon süsleme olsun yada herhangi bişey... Bazı müşteriler size ödeme yapacakları için sizi satın aldıklarını düşünür. Her istediğini yapıcağınızı zanneder. Bazıları size çok kibar davranır, bazıları da sizinle muhatap bile olmaz. Bazıları da size hiç bahsetmedikleri bir konuda sorun üretip size karşı bir tavır takınırlar.
Bu gibi durumların oluşmaması için işin başından her şeyi konuşmalı ve işe başlamadan bir gün önce ya da birkaç saat önce anlaştığınız şeyleri teyit etmelisiniz. Aksi taktirde müşterinin sorun çıkartması kaçınılmaz oluyor.
Senede bir yada iki defa yaptıkları doğum günü etkinliklerinde kiminle ne konuştuklarını unutabiliyorlar. Özellikle fiyat konusunda çok derin araştırmalar yaptıkları için pek çok yeri arayıp fiyat alıyorlar. Sizinle 5 liraya anlaştıkları halde akılları karışıp biz sizinle 3 liraya anlaşmamışmıydık diyebilyorlar.
Size tavsiyem yanınızda bir not defteri ve kalem taşıyıp kiminle ne konuştuğunuzu saatine kada not alın. Eğer müşteri ile doğum günü hakkında anlaşırsanız, anlaştığınız şeyleri yazıp ona mesaj olarak gönderin. Mesela:
"Selam, biraz önce anlaştığımız üzere 22 Kasım tarihinde saat 14:20'de belediyenin çay bahçesinde yapacağınız doğum günü etkinliği için bir palyaço ve bir ses sistemini ajandamıza not ettik. Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz."
Birde işten bir gün önce arayıp "Yarın 14:20de belediye çay bahçesine bir palyaço ve ses sistemini gönderiyoruz." Dediniz mi işlem tamam olur. Artık siz geç kalmadıkça yada eksik hizmet sunmadıkça bi sorun çıkmaz.


Profesyonel hizmet için www.sihirbazhades.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder